Menu Lazise
Europa reisverslag Dag 25

Logo Top Pagina NL 880x60

Noot: Alle foto's in dit Reisverslag kunt door er op te klikken vergroot zien in een nieuw venster.

Als u het venster weer dicht klikt bent u meteen weer terug in het reisverslag.

Zaterdag 24 mei

Route: Savignano Mare (camping Villaggio Rubicone) - Bologna - Verona - Gardameer - Lazise (Camping Du Parc)   San Marino (220 km)

Vandaag op dag 25 van onze reis zijn we van de Adriatische Kust verhuisd naar het Gardameer. Vanochtend meteen om 08:30 uur al gloeiend heet en erg warm in de zon. Onderweg richting Ravenna betrok de lucht en werd geheel bewolkt, wel erg warm nog steeds, maar de geplande sightseeing trip noordelijk langs de kust had dus geen zin en daarom werd al voor Ravenna besloten maar de tolweg / snelweg te pakken.IMG 3842x

Daardoor waren we al om 13:30 uur in Lazise bij camping Du Parc. Die bleek barstensvol te staan ... nog 3 plekjes voor de geplande 3 nachten, maar op afstand van het meer en 1 plekje voor 2 nachten bij het Gardameer. Nu die keuze was niet zo moeilijk, wel om via alle smalle paadjes bij het plekje te komen.

IMG 3845x

IMG 3846x

Toen dat eindelijk gelukt was maar eens naar de temperatuur gekeken 29 graden en een RealFeel van 34 graden. Pfffft vandaar dat we opeens futloos waren. Dus hebben Karin en ik maar ff rustig aan gedaan en daarna een korte wandeling langs de boulevard en op de terugweg even wat boodschappen gehaald in de kleine Supermarkt vlakbij ons plekje.

IMG 3847x

IMG 3870 Compilatie

IMG 3875x

IMG 3876 3890 Compilatie

Even een paar foto's gemaakt in ons "straatje" op de camping (hierboven). Onze overburen .. .3 op een rij met hun auto's.
Linksboven een Jeep Grande Cherokee Summit (catalogusprijs € 101.000,00), Rechtsboven een Porsche Cayenne S (€ 121.000,00) en linksonder een gewone BMW 530D (vanaf € 73.500,00). Rechtsonder onze camper (Catalogusprijs: Onbetaalbaar)

Lekker aan de Pizza en daarna nog even wat foto's van de ondergaande zon over het Gardameer gemaakt, waarbij op het laatste moment de zwanen familie van vanmiddag ook nog even langs de lens zwom.

IMG 3852x

IMG 3855x

IMG 3856x

IMG 3865x

Nu lakker in de eigen camper naar Ajax - Manchester aan het kijken op de Italiaanse zender. Morgen komt de zon weer meer terug maar is de temperatuur gelukkig iets aangenamer.

Zondag 25 mei

Route: Lazise (Camping Du Parc)  - Lazise (stad) - Lazise (Camping Du Parc)   (Fiets 2 km)

Vandaag is het dag 26 van onze Italië reis en we hebben lekker uitgeslapen. Mede door de hoge temperaturen van gisteren, een RealFeal van 34 graden, dat zijn wij Nederlanders duidelijk niet gewend. Zelfs heen en terug naar het toiletgebouwtje op 40 meter afstand neemt al van je.

IMG 3889x

IMG 3896x

Daarom rustig aan gedaan en vanochtend was er dan die heerlijke temperatuur die aanvoelde als 25 graden en na de middag zijn we op de vouwfiets gestapt en Lazise ingegaan.

IMG 3902x

IMG 3904 Compilatie

Het stadje ligt binnen 300 meter van de camping en is verrassend leuk en gezellig met ook weer een stuk oude cultuur. Toen we het stadje via de oude poort binnenliepen zagen we een winkel met "gelato". Dus eerst maar 1 lekker ijsco voor Jaap gekocht. Karin had er geen behoefte aan en maakte op het centrale plein een extra wandeling voor wat foto's en een verkenning van het stadje.

IMG 3910 Compilatie

IMG 3924x

IMG 3926x

IMG 3927 3923 Compilatie

Daarna naar het haventje gelopen. Gezellig allemaal terrasjes en vol met mensen. Op de hoek van de haven en de boulevard lekker even onze cappuccino gedronken en daarna een stuk boulevard genomen waarna we het stadje weer indoken.

IMG 3939 Compilatie

IMG 3952x

IMG 3972 Compilatie

IMG 3974x

Op de terugweg, hoe is het mogelijk (ik weet het echt niet) kwamen we weer langs dat zelfde winkeltje met "gelato". Nu beide maar een lekker Italiaans ijsje genomen en er van genoten. Karin is daarna nog naar een dorpje verderop gefietst, maar daar bleek de SD-card van het fototoestel vol te zijn. Dus helaas geen foto's van dat stadje. Lekker in de camper aan de biefstuk en nu een rustige avond. Morgen verkassen we naar het noorden van het Gardameer.

IMG 3995x

IMG 3999x

Karin is daarna nog naar een dorpje verderop gefietst, maar daar bleek de SD-card van het fototoestel vol te zijn. Dus helaas geen foto's van dat stadje. Lekker in de camper aan de biefstuk en nu een rustige avond. Morgen verkassen we naar het noorden van het Gardameer, daar schijnen de omringende bergen veel hoger te zijn.

Maandag 26 mei

Route: Lazise (Camping Du Parc)  - Malcesine - Monte Baldo - Limone sul Garda (Camping Park Garda)   (Fiets 70 km)

Dag 27 van onze Italië reis. Vanochtend op tijd vertrokken uit Lazise en in noordelijke richting de oostzijde van het Gardameer gevolgd tot het stadje Malcesine waar een kabelbaan vertrekt naar de Monte Baldo op 1800 meter hoogte.

IMG 4029 4213x

IMG 4030x

Nu zoals gewoonlijk is de parkeerplaats voor campers buiten een stadje, naast de bussen. De afstand was dit keer weer dusdanig dat we maar besloten op de fiets te gaan.

IMG 4046x

IMG 4049x

Er gaat een fietspad langs het water richting Malcesine en dat was leuk fietsen op de dove voetgangers na, want bellen hielp soms niet echt. Bij de kabelbaan aangekomen hebben we daar een kaartje gekocht voor omhoog. De eerste gondel vertrok zonder ons, maar in de 2e mochten we dan mee. Meteen een paar foto's gemaakt van het kasteel van Malcesine.

IMG 4048x

IMG 4063x

Halverwege een tussenstation en overstappen in een grotere gondel (81 personen i.p.v. de 41 in de eerste gondel). Deze gondel draait tijdens zijn traject 360 graden op zijn eigen as om gedrang voor foto's te voorkomen. Er is over nagedacht.

IMG 4069x

IMG 4070x

Boven gekomen kon je merken dat je op bijna 1800 meter zat. net even frisser als de zon even weg was, maar die was meer dan 3/4 van de tijd er wel, gelukkig.

IMG 4199x

IMG 4197x

Eerst een cappuccino op het grote terras met een prachtig uitzicht en dan maar weer aan de wandel en natuurlijk meteen fors klimmen Over de rug was nog een leuk restaurant en ik besloot daar te blijven. Het uitzicht was als in de Sound of Music.

IMG 4093x

IMG 4096x

IMG 4139x

IMG 4172 Compilatie

Karin het fototoestel en ze had nog voldoende tijd om lekker boven te wandelen en rond te kijken. Ik eerst maar een lekker ijsco, daarna een Fanta en toen nog wat rond gelopen. Karin was inmiddels helemaal tot het verste puntje gelopen en had ook tijd doorgebracht bij de zeer vele paragliders die hier hun start maakten voor een vlucht boven het Gardameer. Terug bij mij lekker nog een bakje cappuccino gedronken en toen weer terug naar beneden.

IMG 4150x 16x9

IMG 4176x

IMG 4206x

IMG 4215xWeer een overwinning op Karin haar hoogtevrees. Op het fietsje terug en daarna met de camper een rit om het noordelijke puntje van het Gardameer. We nemen nog een foto van de overkant van het Gardameer waar we onze volgende camping verwachten.

Het is een afstand van slechts 30 km, maar we doen er meer dan een uur over. Eerst een stuk door een half open tunnel tot het noordelijkste puntje en dan een fiks aantal kilometers door een aantal kleine stadjes met veel toeristen en tot slot de grotere stad Riva del Garda en daarna weer zuidwaarts langs het Gardameer over een steeds smaller wordende weg en heel veel steeds minder goed verlichte tunnels. Dan nog helemaal langs Limone sul Garda voor we bij onze camping komen.

Daar aangekomen is het wachten tot de beheerder er is en die wijst ons, op ons verzoek een plekje aan het meer aan om te gaan staan.

IMG 4250x

IMG 4246x

We staan aan het water en bijna precies tegenover de kabelbaan (Rechtsonder het tussenstation ingezoomd van onze kant van het meer). Hier is het ware Zwitser Leven gevoel helemaal boven gekomen getuige de foto samen naast de camper aan het Gardameer met zo'n prachtig uitzicht.