RV 03 Mnt Maunganui 300x180

naar Mount Mounganui

Logo Top Pagina NL 880x60

RV 03 Auckland Airport 645x245

RV 03 Vliegveld 300x225Precies op tijd om 12.15 uur New Zealand Time (het scheelt in deze tijd van het jaar exact 12 uur met Nederland) landen we op het vliegveld van Auckland. Zorgvuldig wordt onze bagage nagekeken bij aankomst op het vliegveld. Vooral voedsel mag men niet invoeren. We zijn verder vlot door de douane en komen aan in de aankomsthal waar we door een shuttle-chauffeur afgehaald zullen worden. De shuttle-services zijn taxibusjes die je voor relatief weinig geld over grote afstanden kunnen brengen.
De chauffeur had natuurlijk weer niet zo snel op ons gerekend en we moesten even 15 minuten wachten. Daarna meldde hij zich en bracht ons vlot, al bagage tillend, naar zijn taxi-shuttle. Onderweg vertelde hij vele anekdotes over Nieuw Zeeland, de Nieuw Zeelanders en Auckland. RV 03 PakAndSave 300x225We kregen al rijdende een goed beeld van de miljoenenstad Auckland met zijn vele baaien en havens.
Na 45 minuten rijden zette hij ons af bij Kiwi Motorhomes in de voorstad Henderson aan de Waitemata Harbour alwaar ik onze camper had besteld. Binnen 20 minuten hadden we alle formulieren ondertekend en had men ons alle bijzonderheden en handigheden van ons verblijf voor de komende 4 weken uitgelegd.

De eerste rit met de camper was slechts 800 meter! We reden n.l. rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde Supermarkt een Pack 'n Save, waar we vooral getroffen werden door de vele Hollandse producten die we daar op de schappen tegenkwamen, maar waar we bijv. weer veel problemen hadden met het vinden van een paar normale huishoudelijke producten. RV 03 Paeroa 300x225Daarna gingen we echt op weg, maar namen meteen de verkeerde weg. We gingen linksaf i.p.v. rechtsaf, maar dat kwam echt doordat je links moet rijden en dus gewoon een rechtse afslag neemt. Na 3,5 km konden we keren, negeren meteen een verbodsbord en rijden dan weer de goede richting uit. Nu kon onze reis naar de oostkust pas echt beginnen. Het was inmiddels druk geworden op de wegen rond Auckland dat we van Noord naar Zuid helemaal moesten doorkruisen, want de middag/avondspits was begonnen. Na ongeveer 1,5 uur rijden lieten we eindelijk Auckland achter ons en reden over Highway 1 richting het Zuidoosten.

RV 03 HP Maunganui 300x225Ons einddoel was Mount Maunganui bij Tauranga aan de Bay Of Plenty. De eerste stop was in Paeroa, waar we koffie dronken, de benen even strekten en een hapje aten. Ik had berekend dat we ongeveer 185 km moesten rijden, maar het was ruimschoots meer, omdat ik niet van te voren kon inschatten hoever noordelijk wij onze camper in Auckland hadden moeten afhalen.

RV 03 Mnt Maunganui 225xNa in totaal 4 uren te hebben gereden, en dat was best vermoeiend, want je hebt al 24 uren vliegen in de benen, bent al 36 uur onderweg, rijdt in een grote camper en nog eens aan de linkerkant, waardoor je je nog niet echt thuis voelt op de weg, kwamen we dan bij Mount Maunganui aan.

Hier bleek het uitgezochte Holiday Park het Mount Maunganui Domain Motor Camp dat aan de Mount Mauganui lag te zijn gesloten omdat er twee dagen daarvoor een zware lawine van rotsblokken was geweest. We zagen rotsblokken liggen ter grootte van een normale personenauto, dus wat ons betreft, ook liever niet.
Het werd inmiddels schemerig en we reden langs de kustboulevard verder naar het zuiden, waar volgens onze kaarten en mappen nog een Holiday Park moest zijn. Het was inmiddels donker toen we daar, bij het Golden Grove Holiday Park, aankwamen en een plekje bestelden voor 1 nacht. Nog even wat drinken en er maar gauw in. Elk een eigen bed. Sonja boven de cabine een 2-persoonsbed en ik had een 2-persoons bed tussen de zitbanken. Binnen de kortste keren sliepen we.